Vilkår for kjøp av trykksaker

BETALING

Betaling gjøres med et betalingskort (kreditt- eller debetkort) på vår utsjekk-side. Full betaling gjøres ved bestilling. I visse tilfeller, som for eksempel hvis kunden kjøper flere tjenester av oss, kan det avtales at handelen gjøres opp med faktura. Dette gjøres etter individuell avtale.

Nettbutikken vår benytter Stripe sin betalingsløsning. Ved å bruke Bordglede AS sin betalingsløsning aksepterer dere vilkårene til Stripe: https://stripe.com/no/privacy

Kunden er ansvarlig for å oppgi korrekte kortopplysninger.

Når betalingen er mottatt aktiveres leveransen. Vi forbeholder oss retten til å avvente produksjon/utsendelse inntil betalingen er bekreftet i orden hos oss.

MERVERDIAVGIFT (MOMS)

Bordglede AS er en ung bedrift og er inntil videre ikke MVA-pliktig / registrert i moms-registeret. Prisene i nettbutikken er derfor ikke inkludert MVA, men er likevel kundens endelige pris. Så snart vi kommer i MVA-posisjon, vil nettbutikken oppdateres.

PRODUKSJON

Vi behandler din ordre så raskt som mulig og helst 2-4 virkedager fra bestilling. Vi forsøker så godt det lar seg gjøre å levere varene så raskt vi kan og helst innen 35 dager fra datoen du har bestilt, så fremt vi får all nødvendig informasjon fra kunden for å kunne sende bestillingen til trykk. I travle perioder kan behandlingstiden være noe lenger.

Bordglede AS tilstreber til enhver tid å sørge for effektiv produksjon og leveranse, men vi påtar oss ikke ansvar for forsinkelser som skyldes eksterne forhold (for eksempel hos fraktselskap eller trykkeri). Likevel – dersom noe mot formodning skulle forsinke leveransen slik at det medfører betydelig ulempe for kunden, vil vi strekke oss langt (innenfor rimelige rammer) for å finne en fullgod løsning. Kunden må selv sørge for – først ved bestilling, deretter ved kontroll av digitalt utkast – at all informasjon er korrekt.

Sluttproduktet kan avvike noe fra produktbildene som vises i nettbutikken. Vi forsøker så godt vi kan å legge frem en realistisk gjengivelse av produktene våre, men skjermer er forskjellige og enkelte nyanser vil kunne oppleves annerledes på trykk. Bordglede AS tar ikke ansvar for avvik skjerm/trykk, men oppfordrer kunden til å vurdere produktet på minst to skjermer. Prøvetrykk kan også ordnes mot et pristillegg. Vi gjør oppmerksom på at dette vil forlenge den totale leveransetiden.

Bordglede AS sender trykksakene i posten. Kunden dekker fraktkostnadene. Vi forsøker å holde fraktkostnadene på et minimum, og tilstreber derfor å sende alle kortene/produktene samlet. I visse tilfeller vil dette likevel ikke la seg gjøre.

Bordglede AS er ikke ansvarlig for uriktige eller mangelfulle opplysninger gitt av kunden.

MOTTAK AV PRODUKTER

Bordglede AS gjør alltid en kvalitetskontroll av varene før de sendes ut. Kunden har likevel ansvar for, innen rimelig tid, å kontrollere at antall og utførelse stemmer overens med bestillingen. Hvis kunden mener at sluttproduktet/leveransen ikke er tilfredsstillende –
ta kontakt med oss så fort som mulig. Vi vil hjelpe med å finne en best mulig løsning.

REKLAMASJON

I utgangspunktet har vi ikke anledning til å endre eller returnere en bestilling, da produktene våre er individuelt tilpasset kunden. Vi forsøker likevel å akseptere endringer – så fremt bestillingen ikke er sendt til trykkeriet.

Kunden har rett til å returnere et mangelfullt produkt innen to måneder fra datoen du mottok produktet.

REFUSJON

Bordglede AS gir refusjon eller prisavslag for feil som ligger hos oss eller hos våre leverandører.

Dersom produktet har feil/mangler. ta snarest kontakt med oss på amanda@bordglede.no. Du kan kreve retting av feilen, levering av nytt produkt eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du mottar produktet – kunden plikter derfor å dokumentere mangelen (foto/video) innen rimelig tid etter leveranse.

Bordglede AS forbeholder seg retten til å avslutte kundeforholdet ved mistanke om spekulativ bruk av feilmeldingssystemet.

ANGRERETT

Trykksakene våre er individuelt tilpasset kundens informasjon, og angrerett kommer derfor ikke til anvendelse.

Vilkår for utleie av dekor

UTLEIE

Standard utleieperiode er fire (4) dager, typisk torsdag – mandag eller fredag – tirsdag. Booking av utleieprodukter kan også gjøres på e-post til amanda@bordglede.no

Betaling gjøres med et betalingskort (kreditt- eller debetkort) på vår utsjekk-side. Full betaling, inkludert depositum, gjøres ved booking. Hvis kunden kjøper flere tjenester av oss, kan det avtales at handelen gjøres opp med faktura. Dette gjøres etter individuell avtale.

Bordglede AS kan om ønskelig både levere produkter og dekke på dagen. Dette avtales for hver enkelt kunde. Ta kontakt på e-post eller benytt kontaktskjemaet vårt.

Minste ordrebeløp for utleie er NOK 500,-.

AVBESTILLING

Kunden kan avbestille reserverte produkter kostnadsfritt inntil 90 dager før startdato for leieperiode. Ved senere avbestilling refunderes 50 % av ordresummen.

KUNDENS ANSVAR

Kunden er ansvarlig for at alle produkter brukes hensiktsmessig og med tilsyn der dette vil være naturlig. Eksempel: Levende lys (lykter) skal ikke tildekkes og bør ha jevnlig tilsyn.

Kunden skal behandle produktene med rimelig varsomhet. Dette inkluderer produktenes emballasje, ettersom at produktene skal pakkes ned på tilsvarende måte som de ble pakket opp. Dersom produkter tapes, skades/slites utover det som oppstår ved normal bruk, vil erstatning kreves via faktura eller VIPPS.

RETUR

Ved utleie av produkter som kunden henter og leverer selv, skal produktene returneres i samme emballasje som da det ble levert fra oss. Ta gjerne bilde av forsendelsen slik den mottas, sånn at andre som evt. skal hjelpe til med å rydde/pakke ned vet hvordan det skal gjøres (brudeparet er som regel med på forberedelsene, men ikke på oppryddingen).

Personvernerklæring

Et kundeforhold med Bordglede AS innebærer informasjonsutveksling. Vi henter inn og oppbevarer opplysninger som naturlig følger av produktene og tjenestene vi tilbyr, og som kreves for å kunne gjennomføre salg av disse. Vi har stor respekt for personvern, og henter kun inn den informasjonen vi anser som nødvendig. Her følger de generelle retningslinjene for hvordan vi behandler data.

Hvilke data vi lagrer

 

  • Kontaktinformasjon (navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse og etc.)
  • Digital korrespondanse (e-post, SMS, meldingstjenester i sosiale medier) inkludert vedlegg
  • Forretningsmessig relevante data (kundeforespørsler/tilbud/bestillinger/kontrakter/fakturaer og liknende)

Hva bruker vi dataene til?

 

  • For å kunne levere produktene og tjenestene våre
  • For å kunne gi best mulig kundeservice og oppfølging
  • Til å føre regnskap (lovpålagt)
  • Til interne analyseformål

Databeskyttelse – våre tiltak

 

  • Vi etterspør minst mulig informasjon.
  • Vi benytter skylagring til sikkerhetskopi og for å sikre hurtig og effektiv kundeservice uavhengig av hvor vi befinner oss. Til dette benytter vi en markedsledende, sertifisert skytjeneste (ISO27018).
  • Hver 6. måned går vi igjennom våre kundedata og sletter det som ikke lenger har forretningsmessig relevans.

Sletting av data/personopplysninger

  • Hver 6. måned går vi igjennom våre kundedata og sletter det som ikke lenger har relevans for våre ytelser eller kundeservice.
  • Vi sletter personopplysninger på anmodning fra våre kunder – men minner om at vi har plikt til å bevare data som relaterer seg til vår regnskapsplikt.

Øvrig

 

Bordglede AS jobber kontinuerlig med våre rutiner. Dersom du som kunde ser eventuelle svakheter i hvordan vi behandler personopplysninger, vil vi sette stor pris på å bli gjort oppmerksomme på det.