personvern

PERSONVERNERKLÆRING

Et kundeforhold med Bordglede AS innebærer informasjonsutveksling. Vi henter inn og oppbevarer opplysninger som naturlig følger av produktene og tjenestene vi tilbyr, og som kreves for å kunne gjennomføre salg av disse. Vi har stor respekt for personvern, og henter kun inn den informasjonen vi anser som nødvendig. Her følger de generelle retningslinjene for hvordan vi behandler data.

HVILKE DATA VI LAGRER

  • Kontaktinformasjon (navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse og etc.)
  • Digital korrespondanse (e-post, SMS, meldingstjenester i sosiale medier) inkludert vedlegg
  • Forretningsmessig relevante data (kundeforespørsler/tilbud/bestillinger/kontrakter/fakturaer og liknende)

HVA BRUKER VI DATAENE TIL?

  • For å kunne levere produktene og tjenestene våre
  • For å kunne gi best mulig kundeservice og oppfølging
  • Til å føre regnskap (lovpålagt)
  • Til interne analyseformål

HVEM HAR TILGANG TIL KUNDEDATA?

  • Bordglede AS
  • Trykkeriene. Vi benytter for tiden to trykkerier, og de oversendes filene som skal trykkes.

DATABESKYTTELSE - VÅRE TILTAK

  • Vi etterspør minst mulig informasjon.
  • Vi benytter passordbelagt skylagring av kundedata.
  • Hver 6. måned går vi igjennom våre kundedata og sletter det som ikke lenger har forretningsmessig relevans.

SLETTING AV DATA/PERSONOPPLYSNINGER

  • Hver 6. måned går vi igjennom våre kundedata og sletter det som ikke lenger har relevans for våre ytelser eller kundeservice.
  • Vi sletter personopplysninger på anmodning fra våre kunder – men minner om at vi har plikt til å bevare data som relaterer seg til vår regnskapsplikt.

ØVRIG

Bordglede AS jobber kontinuerlig med våre rutiner. Dersom du som kunde ser eventuelle svakheter i hvordan vi behandler personopplysninger, vil vi sette stor pris på å bli gjort oppmerksomme på det.